Dear Maurice Lacroix...

Salamualykum fellas

today, just got nothing to done with.. then almost half a day spending on scrolling Facebook.
sungguh ler buang masa..

ntah.. dah cuti ni la kita manfaatkan untuk buat benda benda yang tak bermanfaat khannn..?

ok. kali ni nak citer pulak pasal ehemm ehemm pakwe baru.. (aww yeahh~~)

Maurice Lacroix nama dia..
da nama camtu sah sah bukan orang Malaysia..
Zurich mali maa..

actually bukan nya manusia pungg
mana lahai aku nak cekau mamat omputeh ni.. dah la tinggi pun tak seberapa
lagi satu, yang cik abang tu nak taruk mana?

ish ish ishh
(harap dia tak tau kewujudan belog ni..)





ni branding untuk jam tangan..
aku memang pengumpul jam tangan

but usually just brought from night market la.. standard student macam aku ni mana la mampu nak pakai jam ratus ratus...

tapi kali ni nak kasi korang meleleh jugak (if korang suka jam tangan jugak)
sila la baca lagi entri aku kali ni..

ok.

founded on 1975 kat zurich.. tu basic je la..
dorang hanya keluarkan 90 k jam setahun..
emm kira sikit la kut kalo nak banding china copy

kalo nak tau dia punya background lagi,

sila klik DI SINI (wiki)

official webpage: mauricelacroix.com

masa untuk cuci mata~~

tada~~




aku jatuh cinta dengan yang ni.. serious fall in lavv

nama dia:


FC BARCELONA MASTERPIECE SQUELETTE
MP7228-PVB01-002


naa hambek kauu...
aku bukan minat barcelona punn.. but dia punya design buat aku cengini




sumpah, aku rasa kagum sebentar dengan manusia yang berjiwa seni yang terer gila buat masterpiece camni..

cengghinniii haaa *thumbs uppp!

aku kasi lagi cuci mata
pleasee la paham betapa hansemm nyaa awakkk!

<3 <3 <3







yang ni design lain pulak





swiss made.. umum tau dorang memang terer buat masterpiece haluih haluih ghini..
*kagum 

pastu barang da nampak lawa camni.. aku try la google price.. 
ok..
takpa.. aku tolong nanges kan dulu untuk korang


ni sumber dari collectorstime.com 
boleh click untuk tengok dengan lebih jelas




gambar price list ni dalam dollar.. currency malaysia sekarang dah jadi RM 4.40 kan per dollar?
hmm sesusah convert, meh aku kasi pulak price list dalam ringgit malaysia

tadaa...!
sumber dari : www.bodying.my





hmm camni la ekspressi aku,,

hahaha ingat nak buat as hantaran because cik abang pengemar jam jenis camni..
sekali tengok harga.. 

makaihh...!
better buat beli kereta sejibik ni.. tak pun rumah.. paling tidak pun buat pegi holiday..
tak nak sangat, simpan untuk emergency.. lagi berfaedah!


*ayat di atas hanya lah untuk mengubat hati dan perasaan terkejut dek harga seutas jam tangan yang berpuluh puluh riban mahalnya..




actually, tengok benda macam ni better coz it will give you spirit untuk berusaha dengan lebih gigih lagi next time.. 
maksud aku, takda la buang duit nak beli jam riban riban camni.. at least kita dapat senangkan hidupkan kita and tolong orang sekeliling kita, tu pun dah memadai =D


pesanan ikhlas dari saudara sedarah aku:

"Buat apa jam mahal-mahal,
 kalau masih tak reti tepati masa...?"

ouch...
!

deep la weyy

buat renungan bersama.. mana yang baik, semat elok-elok jadikan pembakar semangat..
mana yang buruk, teruk.. jadikan sempadan laut china selatan.. ahaha

kbai..

eh salah..

wasalam..

La revende, hasta la vista







Post a Comment

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.