Liebster Award



Salamualykum, well hello dearies!

sebagai intro kali ni, berkenaan dengan banner kat atas tu:

LIEBSTER AWARD:  Penganugerahan khas ditujukan kepada blogger-blogger yang memiliki follower bawah dari 400 or 200 orang macam follower belog nihh haha 

Objektif (eceh..) Liebster Award ni adalah untuk menggalakkan para blogger mengenali antara satu sama lain.. kiranya nak mengeratkan silaturahim gituee

ok. AMARAN! . Ini adalah entri panjang dan sangat menyeronokan! aha.

dah pengenalan. meh aku tulis pulak segala isi kandungan. aku bukak dengan serangkap pantun ea.

"Awal bismillah pembuka bicara, 
Salam sayang saya layangkan;
Moga terjalin ukhwah bersama,
Terima kasih Yuha saya ucapkan."

nah bunga!haha


masuk isi penting yang seterusnya which is every competition must comes with the "T&C" rite?
sama jugak dengan Liebster Award ni.

TERMS AND CONDITIONS
(senang jerr~~)
  1.  Korang kena ucapkan terima kasih kepada blogger yang dah calonkan korang and korang kena letak link entri korang di blog mereka.
  2. Korang wajib tempek sebesar-besar alam banner "LIEBSTER AWARD" tak kira macammana pun.
  3. Jawab 6 soalan special yang ditujukan kepada korang.
  4. Share 6 facts about yourself! 
  5. Calonkan 5-6 blogger lain yang mempunyai follower kurang dari 200/400 orang yang korang fikir layak untuk dicalonkan dalam Liebster Award ni.
  6. Reka 6 soalan baru untuk dijawab oleh calon yang terpilih.
  7. Sila maklumkan kepada calon bahawa mereka telah dipilih untuk menerima Liebster Award.

p/s: each t&C are compulsory yaa.. takmo men tipu hokeyy~

ok. soalan yang diberikan Yuha kat aku berbunyi begini.. (emm macam susah jerr..aha just for fun rite?)


*gulp

first question pun dah cuak.. hahaha ape nak jawab ehh?
ok chill chill yukenduit!

*breath in.., breath out (bernada serious) lolol chill ler.. menda just for fun.. ecehh
ok setelah difikr masak-masak, ini laa jawapan yang tercapai akal aku nak tulis (buat masa ni)

JAWAPANNYA:
  1.  "If you're failed to plan, u're plan to fail" which is, dalam buat apa benda sekalipun kita kena plan elok-elok.. Never messed with your own future right? *sambil betulkan spec
  2. Benda utama ya? so maknanya rumah sendiri la kan? Untuk kes macam ni, aku akan ambik beg yang aku dah sediakan untuk escape plan, which is semua dokumen penting pasal aku. *betulkan spec sekali lagi.. (aha!)
  3. Aku tak tau kenapa. Tapi aku suka Ben dalam movie Song of The Sea. =D 
  4. Leave Out All the Rest by Linkin Park. Lagu memorial ni takkan boleh lupa. (But for this moment, aku prefer lagu Ko Koni Iru Yo -Soulja..^^)
  5. Novel? err aku dah lama tak baca novel hmm.. Hidup aku dah macam Metric Handbook =P
  6. 50-50. Ada yang macam aku nak, ada yang aku tak nak.. eceh! but i'm on my track right now.. In Sha Allah apa yang aku bayangkan 10 tahun lepas, akan jadi kenyataan. 
finally! habis dah menjawab.. 

seterusnya kita pegi ke segmen yang berikutnya:

6 FACTS ABOUT YOURSELF!
(emm aku nak carut apa pulak kat sini.. tulis la apapun..)

  1. Shorty! aha. #syukurselalu
  2. lesen motor L dah 4 kali tuka tapi still tak P lagi
  3. One and only muslim girl dalam kelas
  4. Pernah menangis tengok orang buat skydiving sebab nak sgt buat!
  5. Suka buat random things
  6. target 5C's before 30
dah! cukup-cukup la tu.. heee~

CALON-CALON AWARD SETERUSNYA:



SOALAN :

  1. Artis kegemaran anda. Nyatakan sebab anda meminati mereka.
  2. Apakah jenis gajet yang menjadi milik anda sekarang?
  3. Tempat yang paling menarik yang ingin anda lawati/ tinggal. Sila nyata nama tempat dan sebab.
  4. Artistik atau sistematik. Manakah satu pilihan anda?
  5. Masa bilakah anda rasakan sesuai untuk akhiri zaman bujang?
  6. Apakah matlamat hidup anda?  



*breath out~
akhirnya.. berjaya jugak aku menghabiskan Liebster Award ni. Aku rasa waktu ni la patutnya exam dibuat, aktif semacam otak aku waktu ni. Konfhem 4 flat ni. Kepada calon-calon yang seterusnya, moga jawabnya dengan suksess yaa! 

Jangan lupa letak link entri korang dekat ruangan komen. Aku nak jugak tau apa jadi dengan korang lepas menjawab Liebster Award ni. XD

ok. aku permisi dulu. 
wasalam.



La revende, hasta la vista





6 comments

  1. hahahaha hahahahaha hahahahah
    *aksi guling kiri kanan*

    nice answers bhai!
    danke for take the participant!
    ^_^

    ReplyDelete
  2. Ohhh maii.. baru perasan diri tercalon.. wakakkaka.. akibat lama xbukak belog. Aduii.. xdak tarikh tutup ni kan? Nnti free ct buat entry pasal ni ok.. aduii. Sorryyy sgt tauu!

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.