Cikgu... Jangan risau..^^


welkem back! Assalamualaikum~ nyte.. ughh tangan masih lagi kepak pas dukung baby kechi tadi.. takkan nak biarkan dia nangis meraung sampai muka biru kut baru nak peduli. Mummy dia busy buatkan susu untuk abang dia yang hansem. Serious. Abang dia memang hansem. Dulu dia somel, skunk ni makin hansem.. Cerdik orangnya.

Introducing Mohd Farish Danish- 3 years <22 July 2009> k. ni gambaq lama. yang baru aku lom ada masa nak upload.

Gambaq diatas adalah mukadimah pembuka entri. Actually aku nak stori kat korang pasal hapa yang jadik kat sekolah tadi. Ok. Before tu, for y'all infomation, tahun ni aku bakal berdepan dengan tembok paling besar dalam setiap hidup pelajar form 5 dekat Malaysia, which is SPM... bukan Skim Pinjaman Malaysia tapi Sijil Pelajaran Malaysia. ni kira O-level la. Tak boleh nak iktiraf A-level lagi. Aku pun tak tau apsal cikgu-cikgu suma pakat risau dengan kitaorang satu kelas. Yela  dah nama nya cikgu, takkan dia nak tengok studentsss dia failed kut. kan?

Macam tadi, waktu BM.. #macam biasa, waktu ni la keja aku dengan filo Eqa akan dok sembang tak ingat dunia..^^- Jangan ikut perangai tak elok ni..# Chegu G pun dok la cakap, kitaorang ni takda buat persiapan langsung la, masih dengan dunia sendiri la.. *Ni yang aku nak berterima kasih dengan Allah ni sebab kasi telinga yang dapat dengar apa yang filo Eqa cakap ngan apa yang Chegu G cakap.. Alhamdulillah* tak cikgu, kitaorang bukan tak sedar, cuma buat-buiat terlupa.. leka sekejap.. Bila exam, konfhem kitaorang sedar tahap beruang terkejut kena cuit dengan ikan jerung waktu berhibernasi.. 

Waktu Sejarah lain pulak ceritanya. Yang aku pulak, maseh terkejut tahap mandat Sultan jatuh golek-golek sebab aku tak sedar  cikgu yang ajar Sejarah dah pindah. So, aku ingat Cikgu A tu just sit-in.. sekali dia buat mcm kelas sendiri, aku tanya la kat member sebelah

"Weh, ni cikgu sit-in kan?"
- Alif pandang aku dengan muka yang peliks. " Mana ada. Cikgu ni la yang ganti Cikgu L" <nada serius>
aku rasa cam.. THE WHAT?!
"oii aku baru nak semangat belajar sejarah dengan cikgu tu, tuptup dia pindah lak..? asal aku tak tau pun..?" <geram nih... >
"takkan ko tak perasan kut, haritu ada cikgu L bagitau.. ko pegi mana eyk masa tu? aku rasa ko ada dalam kelas.. tu la engko, lain kali, chegu cakap, dengar.."

mata terkebil-kebil. free  free jer dapat penampar angin sebijik kat muka.. Dush!
Bila cikgu A start memperkenalkan diri, aku rasa cam... uhh ok. aku x yakin yg aku akan dapat follow up apa yang bakal dia ajar macam aku follow up cikgu L. ni kira kes serius la.. bagi aku.

bila cikgu ni nak share "Formula Kejayaan" dengan kitaorang, kelas terus jadik senyap. Dari riuh rendah pasar Tamu Muhibbah, bleh jadi suasana Pustaka. Cikgu A yang mula-mula nak share formula tu pun tetiba senyap.. Kitaorang pandang cikgu, cikgu pandang kitaorang.. pastu cikgu try nak explain, tapi nampak macam kitaorang sumer getting blurr.. pastu cikgu gelak, dia cakap dia tak dapat nak explain sebab aura kitaorang punya formula  yang lain kuat sangat. Amende ntah..@_@
then, cikgu beria cakap study hard skunk ni sebab kalau tolak cuti suma tu kira tinggal 39 hari lagi untuk SPM.. perghh~ taknak aku belajar cara Silencer dalam 3 Idiots tu.. Menghadap buku 24 jam p tak jugak sehebat si Rancho.. ok. mungkin otak Rancho tu macam span. ni dia salu aplikasikan apa yang dia belajar kat benda sekeliling.full stop. enough with 3 Idiots~

whatever pun apa yang kitaorang buat, cikgu-cikgu kat SMKBM jangan risau. Insya Allah, batch 5 Science 1 2012 takkan menghampakan para cikgu sekalian.Insya Allah , kita akan kasi cikgu-cikgu gembira menitis air mata tengok result gempak kitaorang~ Amin!!

: tak semestinya kitaorang tak bukak buku, tanda kitaorang tak belajar cikgu... ^^

credits: Cikgu Ahmad Fauzi, Cikgu Lei, Cikgu Adib

1 comment

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.