Food Hunting Review : Manhattan Fish Market, Mid Valley

hi gais
salamualaikum

baru-baru ni aku ada kelapangan nak menjengah
ke sebuah restaurant yang dah 
sekian lama tersadai berkarat dalam wishlist
'Restaurants-Must-Go-Before-Die'

haa kauu..
kemainn lagi ada wishlist bagai. 
Instead of nak pegi ke Restaurant atas pokok 
kat New Zealand tu, 
kita lari kejap ke Manhattan Fish Market
yang lokasinya terletak di Mid Valley 

sebenarnya kerja yang agak gila
punya lah dah mengidam lama sangat 
lamaa weh, asyik nak masuk ada aje lah halangan
ke Nandos lah, ke BBQ Town lah, Seoul Garden lah
dan akhirnyaaa, (celebration emoticon)
aku dapat jugakk masukk jyeahh!



aku tak ada ambik gamba interior byk, 
this the only one
sebab aku fokus kat makanan
nak hurai banyak pasal interior, 
bagi aku theme color memang standard kaler
Manhattan Fish Market. 
yang lain aku puas hati.


Aku order, hmm lupa pulak nak ambik gamba menu
aku carik dekat website je
Aku makan berdua, jadinya kat bawah ni antara menu yang aku order




Starter : Ocean Gems  (RM 11.55 *incl GST)

Komen: Berpatutan dengan harga, ada scallop dengan udang dalam 3-4 ketul camtu. 
and the rest are carrot, cucumber and salad.. 
rasa? macam lebih kurang makan acar timun tapi ada seafood (udang + scallop)
sedap. sebab masam-masam and gain tastebud
makin lapar pulak lepas tu 
haha



Soup: Mushroom Soup (RM 6.89 *incl GST)

Komen: Soup aku ambik pakej sekali dengan Ice Peach Tea.
soup sampai tak lama lepas dorang ambik order, jadinya 
aku dapat soup suam-suam kuku.
since aku ada ambik set yang ada roti, 
jadi aku jimat-jimat hirup mushroom soup ni
sebab nak makan dengan roti haha
Aroma mushroom soup ni mengingatkan aku suasana dalam 
flight Air Asia, bila dorang serve makanan dekat passengers.
haa camtulah bau seluruh pesawat.. xD




Chowder : Seafood Chowder (RM 9.01 *incl GST)

Komen: Yang chowder ni pulak sama beradik dengan soup 
and haritu chowder yang disediakan adalah seafood
(aku nak order salmon chowder, tapi ikut hari lah pulak TT)
chowder ni sampai serentak dengan mushroom soup 
tapi agak sejuk, hairan aku
Memula aku hidu bau sardin, maybe sebab tomato kut 
tapi yang ni sedap !



Beverages 1: Iced Peach Tea (RM 6.89 *incl GST)

Komen: Sedap. Aku tak komen banyak sebab sedap. haha gamba yang atas tu lemon tea yeah.
jangan pulak korang ingat order peach tea, tetiba dapat jugak lemon
hee



Beverages 2 : Happiness Infusion (RM 10.49 *incl GST)

Komen: Pun sedap jugak, but aku kurang minat dengan Earl Grey Tea, 
but u gais can give a try!^^




Sharing Platters: Volcano Island - Slipper Lobster (RM 61.37 *incl GST)

Komen: By time sharing platter ni sampai, soup aku yang suam-suam kuku
dah sejuk dah. 
Aku ingat nak makan cicah dengan roti. 
Expectation makanan yang sampai panas lah,
sekali ehm bak kata Ramsay: "Stone cold in the middle"
yang panas just kuah kari kupang tu
maybe sebab tunggu kari tu kut semua makanan yang lain jadi sejuk
Roti dah jadi liat, sayur nasik sejuk, lagi sedih lobster sikit gila isi TT
potong terus selera
harapan aku tinggi sangat kut.. TT






sob sob macam ni lah bila expectation tinggi sangat.
aku harap ada rezeki aku try Manhattan Fish Market yang lain pulak
Aku sempat jenguk kat meja sebelah, dorang ada order dessert 
something look like ice cream and ada syrup panas ke cane 
yang ni la kut 



Sizzling Brownie with Ice Cream (RM 13.67 *incl GST)

sumpah nampak sedap, 
tapi sayang selera aku dah potong sebab makanan sejuk.
TT

ada member share cerita, 
kalau nak pegi Manhattan Fish Market ni, 
kena pandai cari menu and tempat
coz tak semua sama. lol 
Jadi sesapa yang penah try, share lah macam mana rasa hidangan korang
aku teroverload keciwaa

but service terbaik
pantas and alert dengan customers
tu yang aku hairan. macammanalah aku dapat makanan sejuk
still tak puas hati ni
aku nak request balik, tapi tengah lapar and aku pegi pun dah agak lewat
aku try tengok MFM yang tempat lain pulak lepas ni
if ada rezeki lagi
harap tak mengeciwakan macam kali ni 

alright. sampai sini je Food Hunting Review. 

komen kalau korang tau mana tempat makan yang femes and sodap 
dapat singgah menyinggah ni XD

la revende, 
hasta la vista 


2 comments

  1. Memang sedap makan dekat restoran ni.. ;)

    ReplyDelete
  2. Hmmm. Char kueh tiaw penang chan furniture ehem ehem 🤔

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.