Lazada ZTE Blade V7 Lite Blogger Contest

//klik pada banner untuk terus beli di Lazada ^^


fuyoooo mata blink blink kejap..
adakah ini mimpi? smartphone yang ada pelbagai unik features berharga bawah RM 500!
serious ah?

yess.. yess.. and yess again..
you're not dreaming anymore.
di Lazada macam-macam ada!
and now, the latest smartphone  ZTE Blade V7 Lite dah masuk Lazada dengan harga super duper mampu milik.. waasehh





even di release pada Februari 2016 yang lalu, tapi smartphone ni masih menjadi yang unik kat mata aku sekarang.. Features yang berbeza dari smartphone lain yang buat aku terasa hendak memiliki (sebab fon aku dah retak sob sob), tapi apakan daya, kurang mampu.. even harga dah jauhhhh murahh.. haha takpa cuba rezeki kat contest ni dulu. so, antara features ZTE Blade V7 Lite yang mengamit perasaan aku ialah:

1. Multi-function Finger Print Sensor (bahagian belakang)

Sesuailahh untuk aku sebab aku jenis tak suka check fon orang, and aku pun tak suka fon aku di check orang lain.. jadinya, dengan fingerprint sensor ni.. selamatlah sikit segala data privasi aku.. malu wehh kalo orang tau aku stalk gambar smoothie dgn coby the cat setiap malam hahaha

2. RAM 2GB & 16GB Internal Space

yesss! and terlebih eksaited yesss! kenapa? ada jugak fon yang berkapasiti besar macam ni harga bawah RM 700.. biasalah, internal space kena besar bukan nak letak apa, nak ambik gambaq selpiaqq la apa lagi.. dan movie untuk aku tengok ulang alik nesmilan-melaka. then, ram laju boleh la aku main game without lagging-lagging.. huehueee

3. Screen 5" Curved Edge

screen untuk ZTE Blade V7 Lite ni pun boleh tahan aku tengok.. besar pun besar.. dah namanya "Lite" jadi kecik sikit dari Blade V7 biasa.. kalau yang biasa 5.2" buat this one affordable whatt.. ^^

4. Camera 8MP Front & Rear

jyeahh! kalau dah namanya kuat selpiaqq, mesti camera antara features utama yang aku concern. sekarang ni smartphone, ada 8mp depan belakang tauu.. depan siap ada flash lagi.. boleh la guna untuk betulkan tudung bawah meja dalam studio kalau pencahayaan tak cukup XD 
8MP ni dah cukup berbaloi untuk smartphone yang mampu milik.. jangan jadi fon member aku, memang boleh selam menyelam, last-last angkat naik, kamera blurr.. jadi ambik pengajaran, tak semestinya fon mahal tahan sampai bila-bila.. hahaha


eh jap, jap..
siap ada kontest lagi untuk para blogger tau..
hadiahnya nak tau tak?

5 x ZTE Blade V7 Lite
5 x RM 50 Voucher Lazada 

ok..hold on.. yes ada term and condition jugak.. macam kat bawah ni..


cepat joinn jemah sekalian.. menang fon kita berjemaah nokkk!

jangan lupa share tau.. manatau ada rezeki kita menang sama-sama ^^

la revende, 
hasta la vista


This post is an entry for the InvolveAsia x Lazada MY blogger contest. ZTE Blade V7 Lite and Lazada voucher sponsored by Lazada Malaysia and shopcoupons.

7 comments

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.