Monologue~

Assalamualaikum, wahaha selamat pagi!!
perghh dapat hirup udara segar pepagi straight dari ladang pokok getah belakang rumah aku..



Update pasal aku;
1. Baru je habeh exam..
   - tension aku.. haa sapo suroh x kaver topic tu.. da dapat awal notes, bukan nak study.. haihh apa la nak jadi ni.. =.=

2. Totally melepak
    - memandangkan petang ni pun xdo meeting, so aku plan hari ni tak nak keluar g memana.. EXCEPT kelas silat malam karang. Huuuu~~ cepatlah habeh buah! aaa malam ni ada Tenaga Pengajar (TP) wanita. Habeh la patah riuk aku malam nanti.. hahaha tak do la.. kalo gitu, ngape silatnya diperkenalkan kalau memudaratkan yer dak? Fikir tu biar logik sikit, nampak beno menipu.. Maybe next entri, aku update pasal Persatuan Seni Silat Cekak Malaysia (PSSCM)

haaaa... ni da jauh menyimpang dari title entry kat atas tu.

"Monologue" : The Greek root word monologos translates to “speaking alone,” and that’s a monologue: one person doing all the talking. In theatre, sometimes a character has a monologue that they perform. 

so, di 'highlight'kan speaking alone tu. wahaha tapi aku bukan nak cerita pasal monologue-speaking alone ni. Beberapa hari lepas, aku g Seremban 2, beli barang untuk eseiment aku sambil menghabiskan baucher buku.


Dan, aku terpandanglah satu buku hitam ni. Aku memang guna note book hitam kalo untuk catat lectures n bawak g meeting memana. Professional gitu~ *erk, perasan kejap
Aku jumpa buku tu kat MPH, seriously.. falling love in first sight siaaa...
Pelik jugak dengar nama dia, "Monologue" p smart semacam ja buku nya.. belek punya belek, harga macam emmrhhhh 'kurang mengizinkan' aku ambik je.. ingatkan buku biasa. Bila aku oegi kat rak len, ada lagi buku brand yang sama, p yang hard cover pulak. waa! baru ja nak meloncat tinggi-tinggi sekali belek belakang buku, tengok harga, makkk aihh! satu buku tu rm40++ kalo tak silap aku. bapak aa mahal~~
tengok buku yang aku amek tadi, telan saliva jap.. buku mahal ni.. patut la yang biasa pun semacam cekik je harganya..lagikan yang hard cover.. hmmphh.. tak leh jadi.. ken tunggu bajet stabil dulu, baru bleh men sebat je semua benda. Ang finally, aku membantutkan niat beli buku monologue tu, aku amek buku biasa2 ja.

So, harini aku baru teringat pasal Monologue tu, pegi tanya ngn Inche Google, tadaa~~ ini yang aku dapat.. *sila klik link untuk view website berkenaan

seriously, dah lama rupanya brand ni.. asalnya 100% dari Singapore. Sekarang dah ada kilang kat Malaysia, Johor katanya. Baca la lagi dorang punya website tu.. dapat jugak info lebih sikit. tak rugi punya, website dorang simple but creative = IMPRESSIVE! 
Sekarang ni Grandluxe dah berjaya tembus pasaran dunia. Hebat tak hebat. Sungguh aku nak kumpol collection dorang ni. *semangat2

and, aku click link fesbuk dia.. tadaaa~~
antara gamba yang menarik perhatian aku.. nak jugak!!!








lawa kan? seriously aku nak kumpol barangan Grandluxe ni. Ada jugak barangan lain selain stationery. Leh la intai sendiri kat laman web yang aku kasi kat atas tadi. 
Aku pun da start mengantuk balik da ni. Semoga bermanfaat..


Adios~

Post a Comment

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.