OH CINDERELLA BY KMLIA HSHM


//klik pada banner untuk sertai segmen


Salamualaikum.. 

waa segmen kali ni #throwback masa dulu-dulu !

oh well zaman budak-budak 90-an masih hingusan.. masih semua pakat tengok tv tengok cartoon tak kira la Sailormoon mahupun Wedding Peach or barisan princess Disney.. 

Lagi hebat kalau siapa yang khatam tengok / ada buku kesemua Disney Princess ..


dari kiri: 
Snow White, Cinderella, Princess Auror (Sleeping Beauty), Ariel (Princess Mermaid), Belle (Beauty & the Beast), Pocahontas, Mulan, Tiana (Princess & the Frog, Rapunzel, Merida (Brave)

tiada dalam gambar: Princess Jasmine (Aladdin)


(emm yang Merida dengan Rapunzel versi Tangled rasanya baru lagi kut)

inilah zaman kegemilangan dulu!

dan segmen ini fokus lebih kepada Cinderella! 




ok.
bebalik kepada soalan yang di ajukan dari pihak penganjur..
soalan-soalannya ialah:


*** *** *** *** *** 
1. Kenapa nak jadi Cinderella?
*** *** *** *** 
aku dahului setiap jawapan dengan #akunak #akuharap

-Angan-angan nak kahwin dengan Prince Charming memang tak lapuk dek hujan tak lekang dek panas! (kalau lah masih releven masa sekarang ni huhu) 

- Dapat contohi sifat penyayang dan kesabaran dia yang tak pernah terfikir pun nak balas dendam kepada adik beradik and mak tiri dia, even diorang layan Cinderella macam sampah! 
(over geram..haha!)

-ada suara yang merdu! yeahh.. Prince Charming terpesona dengan nyanyian Cinderella sampai ibu tiri dia tak berjaya nak sorokkan Cinderella waktu Prince Charming cara si empunya kasut kaca.. 

-dengaq cakap! ni penting. Ada sebab kenapa Mother Fairy tu suruh balik before 12 tengah malam. Anak dara tak elok balik berembun.. tak manis dipandang orang and antibody sangat lemah time ni ^^

ok cukup 4. proceed ke soalan kedua.. 




*** *** *** *** 
2. Pengalaman atau memori yang berkaitan Cinderella 
*** *** *** ***

- Memori yang berkaitan dengan Cinderella rasanya tak ada lah sepenuhnya mirip.. Cuma aku selalu tengok labu mesti teringat kereta kuda Cinderella and orang jahat dalam Power Rangers (tak tau siri mana)

- Aku share cerita pasal kasut, tapi tak lah macam cerita Cinderella. 
 Pernah satu hari aku pakai sepasang kasut yang salah waktu event kat kampus. Heels 5 inch member aku punya. Waktu pakai, awal-awal sedap la orang nampak tinggi. Dah sejam kemudian, yaa ampuunn sakitnyaa.. last-last aku main jalan jer without kasut yang menyakitkan tu. 
Tetiba da pulak Putera Raja (eceh perasan!) seorang jejaka ni offer kasut dia dekat aku because dia kesian tengok aku jalan berkaki ayam.. (haha)
aku pun tak la menolak.. dah ada orang offer. sanggup dia berkaki ayam and bawak heels tu. 
aku pulak sedap-sedap jer pakai kasut dia.. 

waktu tu, aku terasa macam ahh Cinderella sangat ! LOL

(emm rasa macam menyimpang jer dari memori Cinderella ni tapi entah, perasaan aku hepi 'bunga-bunga' ala Cinderella menari dengan Prince Charming )


ok. tu antara memori jadi Cinderella kejap yang pernah aku lalui. Even Prince Charming tak ada la datang rumah try tengok fit tak kasut kaca, tapi pengalaman ni kadang buat aku senyum sensorang 
haha

jangan jadi macam aku.. 
karang orang tuduh gila. 

beware yaa.. 

done segmen!

tarikh tutup 28 JANUARY 2016!
*please be alert yaa..

p/s: hadiah menarik wooo~ khas untuk mereka yang ingin menjadi Cinderella!

all the best yang lain! 

la revende,
hasta la vista.. 
xoxo

8 comments

  1. salah tarikh duhal org.. kbai

    ReplyDelete
  2. salam kenal Shaq
    wah nak jadi cinderella ke ni heheee
    jgn marah ahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. haii selamat bekenalan~.. ehh tak laa.. kalo jadi kenyataan pun apa salahnya ^^

      Delete
  3. Ahaha betul, Cinderella ni special ^^

    ReplyDelete
  4. Heel sampai 5inch, memang sakit kaki la nakk! Hihi ^^ btw good luck

    http://akhalilah.blogspot.my/2016/02/oh-cinderella-by-kmlia-hshm.html

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.