Holiday punya Crita...

tengok title entri kart atas tu pun dah tau yang aku nak kotakan janji aku dalam entri yang lepas..

Yeah~ Assalamualaikum!

Pada cuti yang lepas.. #asal skema nak mati nih?#
ok. aku serius.. Aku nak start crita dah ni.. jenjenjeng...

K. Dalam masa dua minggu tu, mungkin buat sesetengah orang dia rasa tak banyak benda boleh buat.. Aku la antara manusia yang berfikiran sedemikian rupa..^^ certain orang lak, lam masa dua minggu tu adalah era keboringan yang amat.. mungkin dia taktau nak buat apa sebab family dia busy or something else.. ye la.. kita manusia, jadual bukan sama pun..

Ok. Perenggan kat atas tu mukadimah pembuka bicara.
Aku suka buat.. menggalakkan orang membaca dengan lebih banyak..hihi

Mula-mula cuti, aku pun berazam macam orang lain gak.. antara azam aku :

"Cuti ni nak blajaq la betol-betol"
"Fokus! SPM tak lama lagi.. belajar Add Math..!"
 #saya adalah student yang selalu dapat markah yang can'taik' dalam subjek addmath#

Klise tak klise. camna nak buat. Orang tua tua selalu cakap, "hangat-hangat taik ayam". hah yela tu.. sesangat aku punya taik ayam..huhu
 3 hari aku lepak kart rumah, cuba nak merealisasikan impian dan harapan aku nak study poyo-poyo untuk spm, akhirnya tak berjaya... kejanya asyik dok membuta sampai ke tengah hari.. ok. perangai aku memang tak elok. so, jgn ikut..
then, aku p la masuk kerja kart hypermarket yang berdekatan.. awat? tak percaya yang aku ada kerja ka?
Dari tahun lepas lagi aku memulakan kerjaya aku #skema# haha aku jadik cashier.. nak sangat pegang duit bebanyak tyme kecik kan? Akhirnya aku dapat gak capai salah satu impian aku tyme kecik dulu.. Eleh.. tipu la korang tak kagum dengan akak abang cashier tyme kecik kecik dulu sebab boleh main mesin canggih pastu pegang duit bebanyak.. 
Daripada duduk membuta kat rumah, baik aku pegi kerja kan? Dapat la sesen dua hujung bulan nanti.. *ni mak aku yang cakap.. *^^ 

Lepas aku keja buat beberapa hari and tangan aku pun dah mengalami pengelupasan kulit yang agak.. ugghh! terok gak la.., family aku bawak pegi Kuching, Sarawak.. Uncle aku kawin..
Alhamdulillah, akhirnya dia memilh Islam sebagai pegangan hidup.. Aku sempat jugak la jadi photographer yang tak bertauliah atas tunjuk ajar sifu Canon-Delighting You Always, Lady Eqa.. thnx bro!^^

hmm hape lagi eyh? aku rasa tu jer kut buat entri kali ni.. sal holiday jer kan? okeyh! i'm done!

p/s: buat para pembaca,  ayat aku memang teruk.. part tatabahasa dengan grammar aku selalu tak pas.. sori eyk kalau aku terkasar bahasa.. ^^ janji bahagia-tagline kawan aku.. xpa bro.. aku pinjam jap^^
 


1 comment

  1. oh aku terketawa sambil terkentut *k part kentut tipu ah* hahahaha XD

    ReplyDelete

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.