Blessed Eid Mubarak!

Salamualaikum,
seperti tertera title entri kali ni
suppose to be
about RAYA lah kan.. kata org melayu/malaysia

raya kali ni tak berkesempatan untuk balik kampung halaman. *eh kampung ke rumah aku.. aa lbeh kurang la kut.. kampung dalam bandar

haish haishh!
semangat nak jalan raya, aku dengan akak2 aku yang mana study dekat belah Malaya ni dok la ngukur Mid Valley.
Seronok?  haa boleh la kut..
but, what do you want to expact kalo dah namanya jalan hari ahad?
it's Sunday people!!

and so sad, kitaorang kena mencelah-celah, no i mean, not mencelah conversation orang, mencelah dalam celahan orang ramai.. got it?

bila baca post dak2 classmate ckp nak buat konvoi raya bagai,
hatiku bagai dihiris sembilu
raya kali ini tersangat pilu
mengenang nasib tak macam dulu
dan aku pun dah mula merapu =/

reason tak balik raya?
err, tiket mahal ..kut.. ha ye la tiket flight mahal.. then i only got 2 days holiday u know?

actual reason?
hmm ayah aku takda dekat rumah.. hahaha
naa... i mean, Malaysia
he's has a work to do
outside.. =]

so, aku pun consider aku hanya dapat cuti yang tersangat sikit
and sekarang ni nampak gaya macam aku kena pergi kerja
tak kira kerja tu bayar berapa sen jer, but i need to work
coz ada hal yg unpredictable already happen for this moment.. =/


watever pun.. my condolence goes to,

#stay_strong_heart
#stay_strong_Gaza
#stay_strong_Malaysia
#pray_forMH370
#pray_forMH17
#pray_forGE222
#pray_forAH5017

happy eid mubarak fellas!
mohon ampun dari hujung benang tudung sampai hujung benang stoking
zahir dan  batin..
i'm not perfect, remember?

peace, no war!
Wassalam


credit photo: my little bro.. (err tak little mana la..) raya 2013


Post a Comment

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.