Rezeki Meninggal Di Bulan Ramadhan

Salamualaikum gais
Selamat bersahur =D

alhamdulillah harini dah masuk hari ke-10 kita menunaikan fardhu Rukun Islam yang ke-3
woo 10 hari dah..
jadi? Apa yang korang rasa dah 10 hari Ramadhan ni?
^^

meh aku share sikit benda yang lately aku nampak and jadi sepanjang bulan Ramadhan ni


ceritanya Ramadhan tahun ni pun aku ada berniaga lagi kat bazar. opkos la tengok orang hari-hari
aku pernah terbaca satu fakta tu,

"Dalam 200 orang yang dilihat sehari, sebilangannya boleh jadi bukan manusia"

haa
amacam? bunyik ala-ala Conjuring 2 tak?
tak.. tak .. aku bukan nak menakutkan korang
tapi lately aku banyak terdengar pasal orang meninggal

Termasuklah cerita pasal Christina Grimy tu, kes kat Orlando
tapi yang ni versi aku.

6 Ramadhan lepas, aku ke masjid, nampak ramai betul orang. Nak cakap solat berjemaah, macam tak berapa nak logic sebab masa tu dah lingkungan nak pukul 5. 
Waktu solat Asar dalam pukul 4 suku
agak hairan di situ. tapi persoalan tu tak lama berlegar dalam kepala bila aku nampak van jenazah. 
yang paling bestnya, aku 'park' flip flop aku betul-betul dpn pintu tepi van jenazah tu.. 
dan masa tu jemaah tengah angkat jenazah
korang rasa?

ok, cerita yang seterusnya,
3 hari lepas, bersamaan dengan 7 Ramadhan, aku pegi la merempit la dengan adik aku, nak pegi tukar itinerary flight aku, family mintak aku postpone balik lepas raya
Jadinya, lepas tu mak aku mintak belikan sayur kat pasar.
Aku dengan adik aku pun p la pasar, g beli sayur untuk mak aku masak

Aku beli la dekat sorang pakcik ni. Kira kedai tu, akak aku memang salu borong sayur dengan dia.
Jadi aku pun beli la dari situ
Nak di jadikan cerita, 9 Ramadhan, mak aku menyampaikan khabar,
yang pakcik penjual sayur tu dah meninggal.
Meninggal mengejut. 

Aku pun terkejut gak ahh cerita diaa ..

-moment of silent-
Al-fatihah kepada mereka. Moga roh mereka ditempatkan di tempat orang-orang yang beriman dan beramal soleh. 

rezeki mereka yang meninggal waktu ramadhan ni besar. Bulan ramadhan yang mulia.
jangan sia-siakan peluang kayy
dah dah aku nak subuh.

share cerita korang sepanjang 10 hari Ramadhan dengan aku. Kut la peristiwa aku share ni sama cam korang. 

wasalam 

la revende,
hasta la vista

Post a Comment

Latest Instagrams

© Hikayat Leyha. Design by Fearne.